Nyheter!

19. & 20. desember

Trening og programridning Elverum og Hedemarken rideklubb har gleden åpne opp ungryttertilbudet til flere som vil prøve dette i desember.

Dressurrytter Thea Katarina Bråten (24 år) stiller opp i samarbeid med Line Melhus (på vegne av klubben) for de unge, og kommer fast en gang pr mnd.

Litt om Thea:

Hun har konkurrert internasjonalt Lilletur og rir nå på VA- nivå. Hun har også ridd flere mesterskap som junior, youngrider og blant annet vunnet lag-nm. Hun har flere internasjonale plasseringer opp til Lilletur. Thea underviser elever på nasjonalt nivå. Hun følger også opp sine elever på stevne når hun har mulighet for det.

Litt om Line Melhus.

Line er Lektor i pedagogikk, ridetrener og dressurdommer 1. Line rir også dressur og driver en liten stall) Disse to samarbeider om opplegget omkring våre unge dressurryttereJ

19-20 Desember blir det mulighet for å ri for Thea og søndag kjører vi programtrening hvor du får ri et valgt program to ganger med veiledning og forberedelse. Det settes av 40 min til hver ekvipasje begge dager.

Da det er begrenset med plasser, ber vi dere være snare og melde dere på. De fast deltagelse vil prioriteres. «Førstemann til mølla». Kontakt Line Melhus på SMS: 95217758. Hun fyller opp listen fortløpende eller svarer på spørsmål vedr tilbudet. Ridekrav: ferdigheter på LC nivå og du må stille med «egen» hest/ponni på treningen.

Pris kr 300 pr gang.

Klubbene sponser hall.

Velkommen på en hyggelig treningssamling.

Ny sponsor!

Pizzabakeren sponser pizza når det er teorikveld i forbindelse med Thea-treninger!

Neste treningshelg er 13-15. november.

3.11.2020

25. oktober 2020

I helgen ble opplegget for unge dressurryttere i Hedemarken og Elverum Rideklubb sparket i gang, etter at første samling måtte koronautsettes.

Fredag møtte de dressurinteresserte unge rytterne opp på teori og pizzakveld med Thea Bråten og Line Melhus. Thea, som selv rir på VA-nivå, delte av sine erfaringer og svarte på spørsmål om veien hun har gått for å nå sine mål. Rytterne satte egne mål og treningsplaner.

Lørdag og søndag fortsatte med undervisning i hallen hos Elverum Rideklubb. Thea underviser også elever på nasjonalt nivå til vanlig, og hadde gode tips til ekvipasjene.

Ifølge ungdommene som deltok var dette en veldig vellykket helg - både sosialt og treningsmessig!

Neste treningshelg er 13.-15.november!

Mer info om samlingene finnes her: https://www.yourvismawebsite.com/hedemarken-rideklubb/news/tilbud-til-unge-dressurryttere-i-hede?tm=